
Chcesz pomóc sklepom, warsztatom, zakładom, czy pracowniom w swojej okolicy? Martwisz się, że nie przetrwają kwarantanny? Dołącz do kampanii pod nazwą „Nie pozwolę ci się zamknąć”. O co w niej chodzi? Dowiesz się, czytając poniższy tekst.
Kryzys wywołany przez koronawirusa uderza m.in. w najmniejszych przedsiębiorców. Grozi im zamknięcie zakładów oraz redukcja etatów. Dlatego tak ważnym jest, aby działać solidarnie. Mieszkańcy Warszawy są więc zachęcani do tego, by dołączyć do akcji, m.in. przekazując wybranym przez siebie zakładom zaliczkę na poczet przyszłej usługi.
Wpłacona kwota pomoże właścicielom pokryć bieżące koszty działalności, natomiast realizacja usługi nastąpi, kiedy stan epidemii zostanie oficjalnie zniesiony i przywrócone zostanie pełne funkcjonowanie punktów usługowo-handlowych. Na ten temat wypowiedział się Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy:
Macie swojego ulubionego fryzjera, ukochaną kosmetyczkę, gdzie chodzicie od lat? Świetną kawiarnię czy restaurację pod domem albo cukiernię? Decyzją rządu, wszystkie te miejsca ze względu na zagrożenie koronawirusem są teraz zamknięte, a ich właściciele mierzą się z dużo niższymi obrotami. Jako miasto uruchomiliśmy specjalny program wsparcia, a Krajowa Izba Gospodarcza ruszyła właśnie z akcją, dzięki której każdy z nas może pomóc lokalnym przedsiębiorcom i rzemieślnikom przetrwać ten trudny okres.
Ewa Janus-Khouri, p.o. dyrektora Biura Komunikacji Krajowej Izby Gospodarczej, inicjatora kampanii również zabrała w tej sprawie głos:
Mikroprzedsiębiorcy to ogólne określenie pewnej grupy społecznej na rynku pracy. Ale to przecież również bardzo konkretna – dla każdego z nas – pani fryzjerka, która od lat dba o nasze włosy, ulubiona osiedlowa cukiernia, gdzie wpadamy po ciastka do kawy, szewc, który od lat naprawia nam nasze buty. Kropla drąży skałę. Jeśli każdy z nas wesprze choćby jeden taki zakład czy punkt gastronomiczny, to mamy szansę zrobić coś ważnego i uratować niejeden zakład przed zamknięciem.
Na tej stronie można przeczytać o detalach dotyczących akcji - zarówno w kontekście klientów, jak i przedsiębiorców. Jak dokładnie można pomóc? Wystarczy przestrzegać poniższej instrukcji:
1. Skontaktuj się z mikroprzedsiębiorcą, którego chcesz wesprzeć (mail/telefon/ media społecznościowe).
2. Określ, za jaką usługę/towar chcesz zapłacić.
3. Ustal, jak możesz przekazać zaliczkę (przelew, płatność kartą, gotówka).
4. Ustal indywidualnie z przedsiębiorcą, kiedy możesz otrzymać usługę/towar.
5. Wpłata zaliczki jest dokumentowana fakturą lub – gdy zaliczkę wpłaca osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej – paragonem z kasy fiskalnej. Niektórzy podatnicy, w tym najmniejsi przedsiębiorcy nie muszą posiadać kasy. Ustal indywidualnie, w jaki sposób otrzymasz potwierdzenie zapłaty.
Fot. pixabay.com
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie