Reklama

Problemy na na krajowej siódemce - między Łomiankami a Warszawą

Na krajowej "7", pomiędzy Łomiankami a Warszawą, ciągle powtarza się problematyczna sytuacja: kierowcy jadący do stolicy stają w ogromnym korku wraz z pasażerami autobusów miejskich. Stołeczni urzędnicy zastanawiają się, jak rozwiązać problem. Pewną możliwością byłoby stworzenie buspasa na tym konkretnym odcinku.

Jak podaje TVN Warszawa, konieczność wyznaczenia nowych buspasów w Warszawie wyrażali niedawno miejscy aktywiści. Wyliczyli wtedy, że jeden buspas - w godzinach szczytu - może przewieźć tyle osób, co cztery pasy dla samochodów. Ponadto, aktualnie miejskie autobusy mają do dyspozycji ponad 60 kilometrów  wytyczonych specjalnie dla nich pasów. Pomysł na rozwiązanie problemu odwiecznych korków miały również same Łomianki, proponujące stworzenie linii tramwajowej, która łączyłaby gminę ze stolicą. Koszt budowy takowej przekraczał jednak 220 milionów złotych. Szansy na wybudowanie na takiej linii w dającej się przewidzieć przyszłości? Brak. 

Ważne spotkanie 

Burmistrz Łomianek, Małgorzata Żebrowska-Piotrak spotkała się w poprzednim tygodniu z prezydentem m.st. Warszawy, Rafałem Trzaskowskim w sprawie wybudowania buspasa łączącego Łomianki ze stolicą. Skutkiem tego spotkania jest zapowiedź Trzaskowskiego o powołaniu specjalnego zespołu ds. oceny kosztów i wykonalności inwestycji, a także ds. koordynowania działań. Specjaliści muszą przecież ustalić - między innymi - w jaki sposób zorganizowanie buspasa wpłynęłoby na potencjalne zachowania pasażerów. Innym zadaniem zespołu będzie też ustalenie, jak powinno się podzielić koszty całej inwestycji. Członkowie zespołu nie zostali na razie zrekrutowani.

Reklama

Wstępna analiza Łomianek

W listopadzie 2018 roku firma TransEko przebadała cztery opcje wyznaczenia buspasa. Kamil Dąbrowa, rzecznik stołecznego ratusza, zwrócił uwagę na kilka zagadnień dotyczących danej kwestii: 

Transeko obliczyło, iż koszt budowy buspasa do Warszawy wyniósłby ok. 8 mln zł, jednak  kwota ta może się znacznie powiększyć. Trzeba wziąć pod uwagę, że mówimy tu nie tylko o nowej nitce drogi, ale też  przebudowie skrzyżowań z sygnalizacją świetlną i korelacji buspasa z istniejącym już systemem. 

Konkretnych terminów realizacji inwestycji na razie się nie podaje. Jest to bowiem rozpoczęcie bardzo dużego procesu; najpierw prace zespołu, później stworzenie projektu, pozyskanie potrzebnych zgód i dokumentacji, dopiero później budowa.

Reklama

Fot. pixabay.com

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do