Reklama

Sondaż WP: Polacy mówią, jak walczyć z piratami drogowymi

Z sondażu IBRIS dla Wirtualnej Polski wynika, że aż 37,3 procent Polek i Polaków jest za tym, aby podnosić kwoty mandatów. Oczywiście w celu zwalczania piractwa drogowego, które zagraża życiu i zdrowiu wszystkich uczestników ruchu.

Instytut badań IBRIS na zlecenie Wirtualnej Polski zapytał Polki i Polaków o to, w jaki sposób państwo powinno najskuteczniej walczyć z piratami drogowymi. Najczęściej pojawiająca się odpowiedź traktowała o podniesieniu kwoty mandatów - takie zdanie ma aż 37,3 procent badanych.

Na drugim miejscu uplasowało się równie ciekawe rozwiązanie: uzależnienie kwoty mandatu od dochodu kierowcy, który łamie prawo. Tutaj 30 procent respondentów uznało, że bogatsi muszą ponosić większe kary od osób zarabiających mniej. 

8 procent uczestników sondażu wybrało opcję mówiącą o tym, że kierowca, który "przez rażące złamanie przepisów drogowych zabił człowieka, powinien ponieść wysoką karę pozbawienia wolności (włącznie z dożywociem)". 

Według 7,5 procenta Polek i Polaków, kierowcy łamiący przepisy powinni płacić droższe i obowiązkowe ubezpieczenie OC. 

Tymczasem 6,3 procent ankietowanych zdecydowało, że najlepszą możliwością byłaby konfiskata pojazdu osobie, która w sposób skrajny złamała prawo. 

Zaledwie 5,8 procent osób wskazało na zwiększenie ilości fotoradarów na ulicach; 3,6 procent ludzi stwierdziło, że właściwie to trudno powiedzieć, a 1,4 procent badanych zaznaczyło, że państwo powinno zastosować inne metody. 

Fot. pixabay.com 

Źródło: Wirtualna Polska

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do