Reklama

Strategia Warszawy do roku 2030. Jaka będzie stolica za 13 lat?

Stołeczni urzędnicy zakończyli prace nad strategią Warszawy do roku 2030. W 30-stronicowym dokumencie zawarto główne kierunki rozwoju i cele, do których powinny dążyć nie tylko władze miasta, ale też jego mieszkańcy.

Strategia składa się z czterech podstawowych elementów, czyli z wizji opisującej pożądany efekt, diagnozy – opisu obecnej sytuacji społeczno-gospodarczej, celów -wskazówek jak osiągnąć opisaną wizję i systemu realizacji - planu wdrażania dokumentu.

Jaka będzie Warszawa w 2030 roku? Wizja została zamknięta w trzech krótkich wyrażeniach: aktywni mieszkańcy, przyjazne miejsce i otwarta metropolia, zaś główne cele strategiczne to: odpowiedzialna wspólnota, wygodna lokalność, funkcjonalna przestrzeń i innowacyjne środowisko. Podczas ich realizacji warszawiacy będą musieli zmierzyć się z wyzwaniami, w tym: małe zainteresowanie mieszkańców sprawami miasta oraz zmiany demograficzne takie jak starzenie się społeczeństwa czy smog.

Praca nad strategią trwała aż 2 lata. Wykorzystano w niej opinie mieszkańców miasta m.in. zebrane w ankiecie w 2015 roku oraz podczas różnorakich konferencji i debat. Teraz czekamy na finał. Uchwalenie projektu planowane jest na styczeń przyszłego roku, jednak jest szansa, że nastąpi to jeszcze szybciej.

Urzędnicy zadbali też o to, aby uchwalona strategia nie została szybko zapomniana i po prostu schowana do szuflady. W czerwcu każdego roku ma być publikowany raport weryfikujący wykonanie zadań w ramach strategii. Dzięki temu sytuacja zawsze będzie pod kontrolą i każdy z mieszkańców będzie mógł sprawdzić na jakim etapie są prace.

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do