Reklama

Tesco ewakuuje się z Polski?

Podobno. Tak przynajmniej twierdzi brytyjska gazeta „Sunday Times”, która pisze, że „jednym z powodów jest zbyt silna konkurencja w postaci dyskontów. – Na rynkach centralnej i wschodniej Europy warunki gospodarcze są za trudne – mówi Bryan Roberts, analityk Kantar Retail. – Tesco zostało pokonane przez dyskonty – dodaje”.

Szczerze powiem: wcale mnie to nie dziwi, ani nie martwi. Głównie dlatego, że nie grozi to żadnym kataklizmem dla przeciętnego klienta, który już się przyzwyczaił, że w tym samym miejscu chodził kiedyś do Auchan, a teraz chodzi do Tesco, a za chwilę będzie robił zakupy w Carrefourze albo – daj Boże – polskim Piotrze i Pawle czy Almie.

Trwa konkurencja, sieci handlowe biją się o klienta, który w konsekwencji dobrze na tym wychodzi. A dyskonty? Rzeczywiście opanowują polski rynek handlowy, ale też warto im sprzyjać, bo dzięki temu za towary niezłej jakości, wcale nie gorszej niż w Tesco, płaci się zdecydowanie mniej. A na parkingach przed Lidlem, na przykład, widać coraz więcej luksusowych samochodów. Dyskont staje się powoli miejscem dla szerokiego grona kupujących, nie tylko dla tych, którzy mają mniej gotówki. I dobrze. Niech żyje zdrowa konkurencja!

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do