Reklama

Trzecia linia metra: przetarg na studium techniczne

Prace nad trzecią linią metra już się rozpoczęły. Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na wykonanie studium technicznego, którego celem będzie analiza wariantów trasy oraz wskazanie jej najlepszego przebiegu.

Przetarg

To we wtorek - 21 maja 2019 roku - niedługo po południu warszawski Ratusz zakomunikował, że ogłoszono już przetarg na studium. Postępowanie dotyczy odcinka, który znajduje się na Pradze Południe. Prezydent m.st. Warszawy, Rafał Trzaskowski poinformował, że wkrótce dowiemy się, która z propozycji przebiegu linii M-3 na Pradze Południe jest najlepsza i najdogodniejsza według inżynierów. Prezydent zapowiedział również, że skutki ich prac poznamy - mniej więcej - za rok. Wstępny raport natomiast będzie gotowy za zaledwie trzy miesiące.

Urzędnicy opowiadają, że celem studium technicznego jest nic innego, jak określenie, jaki powinien być dokładny przebieg trzeciej linii metra na odcinku od stacji Stadion Narodowy do projektowanej stacji E6 Gocław (wraz ze Stacją Techniczno - Postojową Kozia Górka). Jakie informacje zostaną jeszcze przeanalizowane? Będą to między innymi założenia szacunkowe kosztów inwestycji.

Reklama

Pomysły

Ten, kto przetarg wygra, będzie musiał dokładnie przeanalizować trzy pomysły na przebieg trzeciej linii metra. Jakie pomysły będzie się brało pod uwagę?

  • Wariant pierwszy traktuje o odcinku od stacji Stadion Narodowy do stacji E6 Gocław, wraz z STP Kozia Górka. Ma być zgodny z wytycznymi, które zawarte są w "Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy". Dana idea zakłada wybudowanie dziesięciokilometrowego odcinka z sześcioma stacjami (E1 Dworzec Wschodni, E2 Mińska, E3 Rondo Wiatraczna, E4 Ostrobramska, E5 Fieldorfa oraz E6 Gocław).
  • Drugi wariant to propozycja Rafała Trzaskowskiego; dotyczy ona przebiegu M-3 na dziewięciokilometrowym odcinku oraz budowy pięciu stacji (E1 Dworzec Wschodni, E2 Mińska, E3 Rondo Wiatraczna, E4 Ostrobramska, E5 Gocław). W danym wariancie można byłoby przedłużyć ten odcinek do M-1 (do stacji Wilanowska). W przyszłości liczyłaby 17 kilometrów oraz 11 stacji.
  • Wariant trzeci zaproponują autorzy studium. Według wytycznych Ratusza linia musi startować przy stacji Stadium Narodowy i kończyć się na stacji Gocław. Jak poprzednie pomysły, obejmować będzie również stację STP Kozia Górka.

Kryteria

Twórcy studium będą porównywali koncepcje, opierając się na czterech grupach najważniejszych warunków: przestrzennych, funkcjonalno-przewozowych, ekonomicznych, a także środowiskowych.

Na oferty urzędnicy czekają do dnia 25 czerwca bieżącego roku. Przy wyborze najbardziej korzystnej z propozycji w 58% będzie patrzeć się na cenę, w 18% na doświadczenie koordynatora, w 12% na doświadczenie analityka ruchu, w 6% na doświadczenie urbanisty/planisty i w 6% również na doświadczenie projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej.

Reklama

Fot. pixabay.com

Agata Rogozińska

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do