Reklama

Urzędnicy sprawdzili przejścia dla pieszych w Warszawie

Urzędnicy kontrolują, które przejścia dla pieszych wymagają sygnalizatora, a które porządnego oznakowania bądź ogólnie doświetlenia. Na ten moment w stolicy znajduje się około 4,3 tysiąca przejść dla pieszych bez sygnalizacji. To nie może wyglądać w ten sposób.

Audyt przejść dla pieszych bez sygnalizacji jprowadzony jest od 2016 roku. W trakcie wczorajszej sesji Rady Warszawy dyrektor biura mobilności i transportu - Michał Domaradzki - ogłosił, iż dotychczas sprawdzono trzy tysiące spośród 4,3 tysięcy przejść. Natomiast do końca przyszłego roku miasto zamierza skończyć przegląd tych przejść, którymi zarządza Zarząd Dróg Miejskich. 

Wszystko dla bezpieczeństwa

Audyt, który prowadzony jest przez ZDM, polega na ocenie bezpieczeństwa przejść dla pieszych w skali od 0 do 5 przez wyznaczonych specjalistów. Biorą oni pod uwagę np. odpowiednie doświetlenie, infrastrukturę, czy też oznakowanie.

Jak informuje portal TVN Warszawa, Domaradzki podkreślił, iż miasto zaczyna audyt rejonów przejść przy placówkach oświatowych "Bezpieczna szkoła". Dodatkowo, odbywają się komisje powypadkowe, sprawdzające lokalizacje, gdzie doszło do wypadku, żeby w przyszłości nie dochodziło do podobnych dramatów. 

W stolicy powstają również nowe przejścia dla pieszych, rośnie liczba progów zwalniających, jak i tzw. "przejść wyniesionych". Istniejące już przejścia są doświetlane, na części z nich pojawią się azyle. Dyrektor biura mobilności i transportu zapowiedział też, że miasto chce, aby 2/3 dróg lokalnych osiedlowych objęto strefą "tempo 30 km/h". Potrzebne jest i wprowadzenie zmian w prawie o ruchu drogowym, m.in. podwyższenie stawek mandatów za nieustąpienie pierwszeństwa pieszym. 

250 lokalizacji do poprawy

Karolina Gałecka z ZDM w rozmowie z TVN Warszawa opowiedziała, że miasto na bieżąco, po przeprowadzeniu audytu konkretnego przejścia, realizuje zalecenia ekspertów. 

Audytowane przejścia nie zawsze wymagają postawienia sygnalizatora. Niekiedy, aby poprawić bezpieczeństwo potrzebne jest doświetlenie, czy lepsze oznakowanie. Każde przejście traktowane jest indywidualnie.

Przedstawicielka Zarządu Dróg Miejskich dodaje, iż ostatnio audyt został przeprowadzony na 400 żoliborskich przejściach.

Jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę 3,5 tys. skontrolowanych przejść, można przyjąć, że interwencja potrzebna jest w 250 lokalizacjach.

Fot. pixabay.com

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do