Reklama

„Dziewczynki mogą wszystko” – kampania marki LEGO

Zeszłoroczne badania wykazują, że co czwarty Polak w dzieciństwie spotkał się ze stereotypami dotyczącymi płci w zabawie. Społeczeństwo się zmienia, ale problem może występować nadal.

11 października obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Dziewczynek. Z tej okazji marka LEGO postanowiła przyjrzeć się zabawkom i zabawom skierowanym do określonej płci. Zeszłoroczne badanie Grupy LEGO i Instytutu Geeny Davis wykazało, że aktualne jest przypisywanie określonych ról dziewczynkom. Zdecydowana większość, bo aż 90% dziewczynek w Polsce nie widzi przeszkód w tym, aby grać np. w piłkę, jednak 43% boi się wyśmiania z powodu używania zabawki przypisanej innej płci. Problemem według badań są schematy funkcjonujące w świadomości społecznej. Co czwarty dorosły Polak przyznaje, że nie mógł bawić się zabawkami tradycyjnie przeznaczonymi płci przeciwnej, a 35% obawiało się bycia dręczonym z tego powodu.

Łamanie schematów

Odnosząc się do przeprowadzonych badań, marka LEGO prowadzi w Polsce kampanię „Dziewczynki mogą wszystko” z udziałem Martyny Wojciechowskiej. Jej celem jest inspirowanie rodziców w zachęcaniu dzieci do używania zabawek, którymi mają ochotę się bawić, a niektórymi wypada im się bawić. Ma także zachęcać i wspierać rodziców w przełamywaniu schematów jeśli chodzi o nakierowywanie dziewczynek w wyborze zainteresowań, wchodzenie w konkretne role społeczne i rozwijanie indywidualnych charakterów.

− Wielu rodziców, jako dzieci, doświadczyło wychowania pełnego stereotypów i sztywnych konwencji kulturowych. Przejawiało się to później w ich sposobie życia, a niejednokrotnie miało również wpływ na wybór wykonywanego zawodu. Z naszych badań wynika wyraźnie, że kobiety, dziś matki, znacznie rzadziej niż mężczyzn zachęcano, by realizowały się w nauce, technologii, inżynierii czy matematyce. To pokazuje, jak wielkie znaczenie w początkowych etapach życia ma równe traktowanie dzieci, a także dawanie im możliwości wyboru − mówi Beata Kucejko, dyrektor marketingu LEGO na Polskę, Ukrainę i kraje bałtyckie.

LEGO już od wielu lat posiada ciekawą i bogatą ofertę skierowaną także dla dziewczynek – rozwija więc ich kreatywność i jednocześnie pozwala otworzyć się na odmienną formę zabawy.

 

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do