Reklama

Została oszukana na 100 tys. zł

Kobieta padła ofiarą oszustwa. Podający się za pracownika banku mężczyzna oszukał 46-latkę na ponad 100 tys. zł. To już kolejny taki przypadek jaki został zgłoszony w ostatnim czasie.

Kobieta padła ofiarą oszustwa podczas rozmowy z fałszywym konsultantem banku. 46-latka  zweryfikowała numer dzwoniącego na stronie banku, po czym kontynuowała rozmowę. Dzwoniący – o wyraźnym wschodnim akcencie – zapytał o kwestie związane z logowaniem i poinformował kobietę, że z jej rachunku złożono wnioski o przyznanie kredytu. Zaoferował pomoc w ich anulowaniu. Zalecił korzystanie z aplikacji, która miała łączyć się z numerem telefonu działu technicznego jej banku. Kobieta skorzystała z tych rad, prawdopodobnie udostępniając swój ekran. Rozmowa trwała dwie godziny.

Gdy kobieta próbowała zalogować się na swoje konto, okazało się to niemożliwe. Zadzwoniła do placówki banku, gdzie uświadomiono ją, iż najprawdopodobniej padła ofiarą oszustwa. Po otrzymaniu wyciągu z konta będące dowodem przestępstwa, zgłosiła się na Policję.

„Działanie oszustów polegało na przesyłaniu pieniędzy pomiędzy jej rachunkami, przelaniu ich na obce konta, wypłatę środków z bankomatu i zaciągnięcie pożyczki w wysokości 50 tysięcy złotych. Kobieta poniosła straty sięgają prawie 108 tysięcy złotych” – informuje policja.

Co powinno nas niepokoić?

Przede wszystkim wzmóc naszą czujność powinien już sam telefon z banku i to, gdy ktoś przedstawia się za pracownika banku i oczekuje z naszej strony jakichś działań.

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do