Reklama

Futurystyczny Renault na placu Defilad [ZDJĘCIA]

Dzisiaj (5 czerwca) na Placu Defilad w Warszawie odbyła się wyjątkowa konferencja, podczas której pokazano m.in. model futurystycznego samochodu marki Renault.

Kilka tygodni temu rozbrzmiał w mediach konkurs "Renault Easy City. Design the Future", który miał na celu wyłonienie najlepszych projektów sieci centrów przesiadkowych. Owe centra miałyby wykorzystywać pojazd marki Renault EZ - GO do transportu ostatniej mili. Zwycięzcy zostali wybrani i temu właśnie wydarzeniu towarzyszył panel dyskusyjny, w którym uczestniczyli eksperci, a także ekspozycja i m.in. pokaz przejazdu Renault EZ - GO.

Konkurs i zwycięzcy 

Pierwsze miejsce zajął Radosław Domżoł i Jakub Jedynak. Radosław Domżoł pochodzi z Mysłowic i jest absolwentem III LO im. A. Mickiewicza w Katowicach oraz studiów I stopnia kierunku architektura na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Uczestniczył w wymianie studenckiej z Uniwersytetem Technologii i Ekonomii (BME) w Budapeszcie. Aktualnie jest studentem II stopnia architektury na Politechnice Krakowskiej i pracownikiem krakowskiego biura Mokaa Architekci. Jakub Jedynak jest natomiast studentem V roku na Wydziale Architektury Politechniki Krakowskiej. Jego dwie wielkie pasje to architektura i motoryzacja. Od wielu lat interesuje go problem połączenia URBANISTYKA U miejskiego życia z transportem.

Na drugim miejscu znaleźli się Wiktor Szulfer, Julia Kazimierska i Olek Kępiński, którzy są studentami wzornictwa przemysłowego na ASP w Warszawie. Mają oni doświadczenie w dziedzinach od inżynierii, przez grafikę i projektowanie produktu, po projektowanie interakcji czy badania socjologiczne. 

Trzecie miejsce zostało zajęte przez Jana Heymer i Wacława Marata. Pierwszy z nich jest absolwentem Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej (studia inżynierskie) i Politechniki Warszawskiej (studia magisterskie). Pracuje w warszawskim biurze nad projektami w różnych skalach architektoniczno-urbanistycznych. Za swój największy dotychczasowy sukces uważa wejście do finału konkursu na Plac Centralny w Warszawie. Wacław Marat tymczasem jest absolwentem Pracowni Multimedialnej Kreacji Artystycznej na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie. Pracuje jako projektant, ilustrator, animator i Art Director w agencji reklamowej. 

Panel dyskusyjny

To z okazji wręczenia nagród Renault EZ - GO po raz pierwszy pojawił się w Polsce. Uroczystości towarzyszył też ww. panel dyskusyjny, w którym brali udział następujący specjaliści: 

  1. Vincent Carré - Deputy Director International Sales Development, Grupa Renault. 
  2. Jan Jakiel – Zarząd Dróg Miejskich. 
  3. Zuzanna Kłos-Adamkiewicz – badaczka, współautorka książki „Miejski transport zbiorowy. Kształtowanie wartości usług dla pasażera w świetle wyzwań nowej kultury mobilności”. 
  4. Iga Mościchowska - Managing Partner i UX Director w firmie WitFlow, socjolożka, projektantka interakcji i badaczka użyteczności. 
  5. Marta Żakowska – redaktorka naczelna Magazynu Miasta. 

Coś o Renault EZ - GO 

Renault EZ-GO to pierwszy współdzielony pojazd autonomiczny o napędzie elektrycznym, zaprojektowany do indywidualnego przewozu lub transportu małych grup. Umożliwia wyruszenie w drogę ze stacji wynajmu lub z miejsca zgeolokalizowanego przez aplikację. Nie tylko ma w sobie zalety aut elektrycznych, ale pozwala także kierowcy na odpoczynek w czasie jazdy. Renault EZ - GO może być wykorzystywany przez osoby, które nie potrafią prowadzić samochodu.

EZ-GO to dobra alternatywa dla prywatnych aut oraz dla zbiorowego transportu publicznego, bo łączy w sobie elastyczność i komfort transportu indywidualnego ze skutecznością i bezpieczeństwem transportu publicznego. 

Ogólnie o firmie 

Firma Renault była pierwszym producentem samochodów, który publicznie zobowiązał się do ograniczenia śladu węglowego. Do 2016 r. firma zmniejszyła emisję dwutlenku węgla o 18,2%, a do 2022 r. redukcja ma osiągnąć nawet 25%. Ochrona środowiska jest ważna już na etapie produkcji, dlatego zakład produkcyjny Renault w Tangerze został zaprojektowany z założeniem zerowej emisji CO2. Ponadto, w sześciu zakładach produkcyjnych we Francji, umieszczono panele fotowoltaiczne. 

Informacje: materiały prasowe 

Agata Rogozińska 

 

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do