
Ruszył właśnie cykl spotkań konsultacyjnych Zarządu Dróg Miejskich z mieszkańcami stolicy. Strefa płatnego parkowania niedługo poszerzy się o nowe ulice dwóch dzielnic: Woli i Pragi.
Stawianie kolejnych parkometrów wiąże się z rozrastającą się drugą linią metra. Za parkowanie samochodu najprawdopodobniej zapłacimy tam, gdzie pojawią się nowe stacje podziemnej kolejki. Pierwsze konsultacje z mieszkańcami już się odbyły, następne mają na celu przyniesienie dalszy kompromis w sprawie płatnego parkowania.
Jak czytamy w komunikacie ZDM, od paru tygodni warszawiacy mogą korzystać z trzech nowych stacji metra - na Pradze i Targówku. Budowa trzech kolejnych na Woli jest coraz bliżej. Uruchomienie nowych stacji to ogromne ułatwienie dla podróżnych, ale przyczynia się również do zwiększania się deficytu miejsc parkingowych.
Jakie są więc postulaty Zarządu Dróg Miejskich?
Tego rodzaju rozwiązania mają ułatwić komunikację samochodową w mieście, rozładować korki i poradzić sobie z problemem miejsc parkingowych.
Wśród pomysłów dotyczących organizacji ruchu, niektórzy aktywiści i aktywistki ostatnio mówiły o np. wprowadzeniu osobnych pasów dla kierowców podróżujących z conajmniej jednym pasażerem oraz tzw. yellow boxów, które z powodzeniem funkcjonują już w Szczecinie. Yellow boxy to specjalne obszary na jezdni, przez które możemy przejechać, ale na których nie możemy się zatrzymywać.
Fot. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie