
W czwartek, 23 kwietnia 2015 r., Prezydent m.st. Warszawy – Hanna Gronkiewicz-Waltz i prezes AMS SA - Marek Kuzaka zaprezentowali pierwszą seryjną wiatę zamontowaną w ramach projektu „Przystanek Komunikacji Miejskiej”.
Trwa montaż nowych stołecznych wiat. Dzisiaj na przystanku autobusowym Budowlana 02 na ul. Piotra Wysockiego zaprezentowano oficjalnie pierwszą wiatę seryjną, zaprojektowaną specjalnie dla Warszawy i nawiązującą wyglądem do tzw. Ł-ek, czyli zadaszeń z lat 70-tych.
– To bardzo nowoczesna i trwała konstrukcja, która będzie służyła mieszkańcom przez długie lata i zapewni odpowiedni komfort wszystkim oczekującym na przyjazd autobusu lub tramwaju. Ogółem w stolicy pojawi się 955 tego typu wiat - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.
– Od dzisiaj projekt Przystanek Komunikacji Miejskiej wchodzi w kolejną fazę. Dotychczas wiaty tzw. konserwatorskie i konkursowe budowane były głównie w centrum. Wiata seryjna, zaprojektowana przez AMS wspólnie z firmą Tejbrant, jest przewidziana dla ważnych komunikacyjnie miejsc, rozproszonych w całej Warszawie. Wierzymy, że jej użytkownicy wystawią jej równie pozytywną opinię co Pani Prezydent – powiedział Marek Kuzaka, prezes AMS SA.
Nowe, aluminiowe i segmentowe wiaty, które mogą mieć 2,8 m, 4,2 m lub 5,6 m długości, można dostosowywać do potrzeb lub warunków technicznych. Dach wiaty ogranicza nagrzewanie się i zapewnia odpowiednie rozświetlenie. Wewnątrz, oprócz segmentu wyposażonego w gablotę z rozkładem jazdy, umieszczono długą ławkę przystankową.
W stolicy, w zależności od charakteru przestrzeni, instalowane są trzy rodzaje wiat. Konkursowe - w najbardziej reprezentacyjnych i ważnych komunikacyjnie lokalizacjach, konserwatorskie – w obszarach objętych nadzorem konserwatorskim i seryjne - w centrach dzielnic oraz przy głównych ciągach komunikacyjnych poza ścisłym centrum. Ustawiono już 200 wiat - 81 konkursowych, 118 konserwatorskich i jedną seryjną. 58 zamontowano na przystankach tramwajowych a 142 na przystankach autobusowych.
Zgodnie z umową AMS SA w ramach koncesji w ciągu trzech lat wybuduje łącznie 1580 nowoczesnych, wygodnych i estetycznych przystanków (413 konkursowych, 212 konserwatorskich i 955 seryjnych).
Wszystkie wiaty będą interaktywne - standardowo wyposażono je w technologię Near Field Communication (NFC) oraz kody QR. Dzięki bramce gateams.com, pasażerowie mogą skorzystać z szeregu funkcjonalności – zaplanować podróż, zapoznać się z informacjami o mieście, lub pobrać darmowe treści. Ponadto w wiatach konkursowych i konserwatorskich, dostępne jest również Free WiFi (w lokalizacjach umożliwiających efektywne wykorzystanie tej technologii).
fot. R. Motyl
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Wiaty przystankowe są za małe , od tyłu u góry cieknie deszcz na ławeczki prez co nie moż a z nich kożystać gdy pada deszcz . Powierzchni do stania pod wiatą też nie ma za wiele zwłaszcza gdy pada deszcz i zacina na pasażerów . Jedna wiata powinna mieć powierzchnię dwóch i pozatykane otwory między dachem a tylną ścianką jak to jest z przodu . Obecnie jest to wielki bubel mało użyteczny , i to za pieniądze warszawiaków . Skandal .