Reklama

Autyzm - zaakceptuj. Edukacyjna akcja „A jak autyzm” Fundacji ALEKlasa

2 dzień kwietnia jest bardzo ważnym dniem, to właśnie wtedy obchodzony jest Światowy Dzień Autyzmu. W tym roku dzień ten przypadł w sobotę, ale wiele szkół oraz przedszkoli świętuje dziś poprzez założenie ubrań w kolorze niebieskim. A w weekend chętni mogli wybrać się w wyjątkową podróż zabytkowym 15 metrowym Solarisem…

Fundacja ALEKlasa, razem z Klubem Miłośników Komunikacji Miejskiej zaprosiła mieszkańców Warszawy w podróż po stolicy. Podróż niebanalną. Podróż magiczną. Podróż wyjątkową. Najważniejszym celem tejże podróży jest zwiększenie świadomości dotyczącej autyzmu, która wciąż jest zbyt mała w społeczeństwie.

Autobus linii specjalnej „A” odbył trzy kursy, każdy cieszył się ogromnym zainteresowaniem. 

Przewodnikiem wycieczki był 24-letni Maciek, w konduktorskim mundurze, pełnił honory gospodarza wyprawy przy okazji opowiadając swoją historię. Maciek ma Zespół Aspergera, a więc doskonale wie jak trudne, ale też z drugiej strony ciekawe, jest życie ze spektrum autyzmu. 

Takie akcje są bardzo potrzebne, a uświadomienie ludziom z jakimi problemami na co dzień zmagają się osoby ze spektrum autyzmu jest priorytetem. Przy okazji warte podkreślenia jest, że autyzm nie jest chorobą. To zaburzenie. A brak wiedzy na ten temat często powoduje wykluczenie z funkcjonowania w społeczeństwie dzieci i dorosłych z jego spektrum.

 

Źródło Luka&Maro

 

CZYTAJ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zobacz także:

 

 

 

 

 

 

 

 

[news:1284250

 

 

 

 

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do