Reklama

Strefa Czystego Transportu i naklejka

08/12/2023 01:31

Wczoraj zgodnie z oczekiwaniami obyło się bez niespodzianki i Rada Warszawy przegłosowała uchwałę, zgodnie z którą w lipcu przyszłego roku powstanie Strefa Czystego Transportu w znacznie ograniczonym obszarze niż wcześniejsze zapowiedzi, które miały być zgodne z wynikiem konsultacji społecznych. Zgodnie z informacją, jaka wczoraj znalazła się na stronie warszawskiego ratusza, strefa będzie ograniczona następującymi ulicami: 

Według przyjętego projektu SCT obejmie obszar całego Śródmieścia i fragmenty dzielnic centralnych. Jej granica będzie przebiegać: aleją Prymasa Tysiąclecia – od Alej Jerozolimskich do styku z linią kolejową nr 20 w rejonie ul. Czorsztyńskiej; liniami kolejowymi nr 20, 501, 9 i 7; ulicą Wiatraczną; aleją Stanów Zjednoczonych; Mostem Łazienkowskim; aleją Armii Ludowej; ulicą Wawelską; ulicą Kopińską od ul. Wawelskiej do ulicy ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”; ulicą ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”; Alejami Jerozolimskimi od ul. ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” do alei Prymasa Tysiąclecia. Łącznie SCT obejmie obszar 37 km kw., czyli 7 proc. powierzchni stolicy. Ulice graniczne będą znajdowały się poza strefą czystego transportu.
 

Mieszkańcy zameldowani i płacący podatki w Warszawie będą mieli czteroletni okres karencji i będą mogli poruszać się w strefie starszymi samochodami niespełniającymi wymogów strefy. Nie jest to jakieś pocieszenie dla mieszkańców, ponieważ jeśli mieli w planach kupno starszego samochodu to po uchwaleniu powyższej uchwały samochodem niespełniającym wymogów, do strefy już nie wjadą. Czas kupna starego samochodu mija z początkiem roku. Niewielki obszar strefy jeszcze bardziej skomplikuje życie warszawiaków a głównie tych mieszkających przy samej strefie, ponieważ miejsca te staną się parkingiem dla starych gratów, które nie wjadą do strefy i zanieczyszczenie powietrza na tych ulicach znacznie wzrośnie. Strefa Czystego Transportu ma sens tylko wtedy kiedy swoim zasięgiem obejmie większą część miasta i co najważniejsze całkowicie wykluczy z miasta ruch tranzytowy wielkich ciężarówek. W ostatnim komunikacie pojawiła się pewna nowość, jaką jest naklejka uprawniająca do wjazdu do strefy części samochodów. Zapewne nie będzie rozdawana za darmo i wszystko wskazuje na to, że wszyscy kierowcy bez względu na posiadany samochód zapłacą za wjazd do strefy.

Zdzisław Skisły fotograf znad Wisły poleca:

 

Aplikacja wio.waw.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Tyle w temacie - niezalogowany 2023-12-08 21:02:23

    Co za bzdurne twierdzenie że act ma sens tylko jak obejmuje większą część miasta... Sct nie ma wcale sensu, no chyba że chodzi o sens ekonomiczny Trzaska i jego ekipy. Dam se rękę obciąć że zmianą jakości powietrza będzie na poziomie błędu statystycznego

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo wio.waw.pl




Reklama
Wróć do